Resan till Ängelholm (fredag e.m)

Efter att ha tagit pendel till Älvsjö och hoppat in i bilen började resan neråt. Jag har nog aldrig varit så aktiv en bilresa som jag själv inte kört sen? ja vet inte. Sov inte en enda gång, läste kanske 5 sidor i min bok (som är så bra) och lyssnade inte på musik i lurar en enda gång, ojoj vad har hänt? Vet inte själv men roade mig med att fotta lite under resans gång. Mamma har en förmåga att se vilda djur, mest älgar och rådjur överallt när vi åker bil. Lite skrämmande ibland eftersom hon kör och älgen står långt inne i skogen...och hon ser de alltid först. Men denna gången var jag före. På vägen ner såg vi först en flock med hjortar hann räkna upp till 18 men då var det fler kvar och precis efter det ser jag 3 älgar. Nu var jag tvungen att kolla hur mycket djur vi fick ihop, blev några stycken. Cirka 35 hjortar (eftersom vi såg en massa till senare), 10 rådjur, 3 älgar en ormvråk och en trana. Ja så kul hade jag på min resa på väg till Ängelholm. Resan gick ovanligt fort och det var inte för pappa förde den mest vägen men var en trevlig bilfärd.

image20
Jag fick packningen brevid mig

image21
Men ska inte klaga på benutrymmet...

image22
Den "lille" där bak fick ganska stor plats denna resa.

image23
Bra med mellis, älskar vattenmelon.

image24
Här stanna vi och åt middag.

image25n
Titta det går och ta kort så här också...

image26
Rasta "lillen" och så iväg igen, snart framme.
Men innan det han batterierna i kameran ta slut.... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0