Regn

Låser upp cykeln har tagit bort plastpåsen från sadeln, det börjar droppa lite fran skyn. Går in och stoppar ner jackan i väskan men när jag kommer ut igen så börjar det regna mera. Tänker kommer bli jätte blöt om jag cyklar ända bort till Näsbypark, dit jag skulle på vfu. Jag gå in och tar på mig regnkläder, japp både byxor och jacka. Tur var det. Börjar cykla men efter bara ett par meter så höste det snart ner. Men varför cykla när det regnar när pappas busskort låg på bordet där hemma? Ja men då hade jag kommit alldeles för sent. När jag bestämde mig för att vykla igår trodde jag inte det skulle regna. Men va skönt det var att komma hem snabbt sen när jag slutade. Så skönt. Cykel är bra att ha ibland. Jag älskar min nya cyklel, eller nu inte så nu längre eller ganska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0