En helg med massa golf

En helg som varit fylld med golf. Spelat 36 hål och varit ute på golfklubben hela helgen. Helgen startade med jobb kl 08.00 på lördagsmorgonen och avslutades med morsdagmiddag med mamma på golfklubben. Började som sagt att jobba mellan 8-12 och sen var det lite lunch och sen ut och spela golf med Puff och 2 stycken andra killar. Jag och Puff bestämde oss för att utmana killarna i match-bästboll. Den ena killen är medlem och den andra var en gäst. Lite roligt med match eftersom alla låg på unde 5 i hcp och alla rätt nära. jag och Puff förlorade på sista hålet sista putten kunde varit avgörande som jag missa men men. Det var en riktigt trevlig runda och vi har utmanat den ena en gång till men nu på lite mer "lika" förutsättningar. Han på vit tee och vi från gul, nu spelade vi alla fyra från gul tee utan handicap. Men om vi hade lirat med handicap hade Puff och jag vunnit. Jag är ändå nöjd med min runda som slutade på 83 slag, från gul, då jag startar med 2 dubbla...(totalt 3 st illa)
Efter rundan och en förlorar öl och en vinst öl de segrarna bar det av till Rimbo. Vi var och letade på 4 olika ställen för att hitta en badboll. Tillslut hittade vi en. Passa också på att tanka, köpa lite dricka och lite så.
Middag och dopp i polen avslutade kvällen. Sen knata vi upp till hotellet och så spöade jag Puff i Monopol =) men hon fick lite revanch när hon fick spöa mig i minigolf på hennes mobil innan vi somna.

Lördagen började med en underbar frukost i resturangen. Resturang/hotell frukost är så gott. Jag åt massor och jag som inte ens gillar frukost. Men det är något speciellt med frukost så här. Åt fil med flingor och äpplemos, tankarna flög genast till ..... (någon som vet?) En macka med ost och gurka och ett ägg, lite mjölk och dricka och dagen till ära ett glas Oboy.
Sen var det lite träning som blev mycket mindre än tanken var från början. Sen ut och lira, Puff, mamma och jag och så en till medlem. Åter igen en trevlig runda. Men idag spelade jag inte lika bra, sista nio gick ock då jag gick på 39 slag men första på 43 är inte riktigt ok. 82 slag från röd, putta riktigt dåligt i början. Men jag höll humöret uppe hela rundan.
Ett avslutande dopp i poolen kunde inte vara skönare. Spec inte eftersom min nacke var lite röd och mina skuldror också blivit lite brända av solen. Smörde in axlar och de mår bra idag men just skuldrorna och nacken missa jag, de bränner lite idag kan jag meddela.

image49
Men solen är bra underbar, man ska inte klaga.

Sen var det väl dags att åka hem till landet igen. Men hur skulle vi göra pappa hemma och jobbade och skulle nog bli sen. Varför åka hem till ett varmt hus i Täby när vi kunde stanna på landet och få en underbar kväll där? Blev att vi stanna på landet. En promenix med Luke och en tupplur i eftermiddagssolen senare var vi på väg ner till Golfrestaurangen och åt jätte god morsdagmiddag och sen till landet igen. Vilken dag! helt underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0