Beslut...

Jag tror jag är lite rädd för det som ska hända om jag väljer ett alternativ men om jag väljer det andra så blir allt som förr eller. Vi kan kalla besluten JA eller NEJ. För det är lite det det handlar om ja eller nej. Vet inte vad jag ska välja, ja eller nej. Svårt val eller borde det egentligen inte vara. Jag ska följa mitt hjärta, men om jag inte vet vad det säger då? Ingen annan som kan säga till mig vad jag ska göra heller. Det är lite knepigt också, hade varit lättare om någon hade gett mig ett svar på hur jag ska göra. Men jag behöver inte bestämma mig nu, nä det är väl skönt det kanske. Men mycket annat som spelar in också eller egentligen borde det inte var det men det är ändå det.
Om jag väljer Ja så kommer det kanske bli kul, kanske segt, kanske blir jag besviken igen. Men väljer jag Nej kommer jag kunna ta det beslutet att säga nej. Kanske är jag lite rädd för det beslutet, vad ska jag då göra med mitt liv? Finns ju en massa jag vill göra som jag kan göra då. Men är det verkligen det jag har kämpat för så länge och att det bara ska rinna ut i sanden. För en gång skull skulle jag vilja kunna spola fram tiden ett litet tag och kolla hur det blir, jag vill egentlign veta vad valet blir. Men hur jag än väljer kommer jag fundera på om jag gjort rätt.

Jag vet varken Ja eller Nej just nu. En del av mig säker Ja såklart men en del av mig säger Nej. Vilket som kommer väga till vilket håll vet jag inte nu. Vill inte behöva tänka på det, det kommer det kommer....Beslut ska tas tillslut ändå, men just nu ska jag släppa dessa tankar och låta hjärtat bestämma, hur det sen slutar blir ett senare svar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0