Sovit för mycket???

Efter seriespelet på Wäsby GK var jag skit trött, men bestämde mig för att inte sova. KLockan var ändå ganska mycket efter lunch och tänkte somnar tidigt istället. Så blev det, borsta tänderna strax efter 21.30 och kl 22.15 sov jag. Vakna till vid 7 tiden men lyckades somna om och gick inte upp förren 9.45 underbart nästan 12 timmars sömn, när fick man de senast?

Var ganska seg igår med. Börja med att gå en promenad med Lukas och sen kratta jag lite kottar på tomten. Ingen sol ute så sätter min inne och läser en liten stund. Läser en helt underbart bra bok nu. Den heter??? hmm borde veta när den e så bra. Solen tittar fram och bestämmer mig för att gå ut, just då ringer telefonen. Pappa säger att om jag kommer ner till golfklubben bjuder de på lunch eftersom vi inte har någon spec lunch hemma mumsigt. När kommer hem från lunchen lägger jag mig nere i mammas solstol och läser min bok. Solen skiner och det är riktigt skönt efter en stund börjar ögonen tröttna och bestämmer mig för att lägga mig på mage och sola ryggen. I med musik i öronen och efter bara någon låt sover jag, sover i ca 45 min och sen vaknar jag pigg och glad. Vad ska man hitta på nu? Pappa ska ner til badplatsen för att ta årets första dopp. (Tog jag för länge sen..) orkade egentligen inte åka med men bestämmer mig för att ändå åka med.

Efter badet funderade jag på att ta en löpartur men hade ingen riktig ork all. Fick med mig mamma på en cykeltur istället. Den blev lite längre än planerat och vi cykla bort till Abrahamsby, vet inte hur långt det är men en ganskla bra bit. Vi var ute i ca en timme. Det var riktigt skönt att cykla och få bara tänka och prata med mamma och allt möjligt. Ja och inte bara basket och golf.

Skulle upp ganska tidigt idag, börja jobba 7.30 bestämmer mig för att gå och lägga mig i tid. Somnar nog vid 23-tiden men vaknar vid kvart över 3 och kan inte somna om förren vid halv 6- tiden. Låg och bara gjorde ingenting där. Halvsov lite mellan halv 6 och halv 7 men så segt och inte kunna sova. Men var jätte pigg. 

Får se när man somnar ikväll efter över 10 timmar på jobbet och ska ut och lira golf direkt efteråt också. 
 


Kommentarer
Postat av: Lia

Hmm, låter som en släng av nu-har-jag-sovit-alldeles-för-mycket sjukan! Detta är en extremt svår sjukdom och enda botemedlet är att vara vaken de närmsta 36 timmarna!
Jag önskar dig lycka till med vakandet:) och om du har tråkigt när du är vaken så länge kan du ju alltid slå en pling till mig för jag har en släng av shit-varför-sover-jag-aldrig sjukan:)
Puss

2007-08-21 @ 19:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0