Sjukgymnasten var sjuk men blev styrketest tillslut ändå

Kommer till sjukgymnasten strax innan 10 då jag skull vara där. Får då reda på att hon är sjuk men hon hade en vikarie. Träffar henne och hon säger att du kan väl börja på marken lite, jag ska bara göra lite övningar med en annan, jag börjar cykla.

Patienten hon har gör lite olika övningar och de pratar lite och man hör typ allt utan att tjuvlyssna. Rummet är inte så stort och de stod typ 10 meter ifrån mig och prata. Blev nästan rädd för det jag hörde. Han stappla runt med hjälp av kryckor men som han enligt sjukgymnasten inte behövde. Han sa att han orkade gå 50 meter sen orkade han inte längre. Okej okej men det som var skrämmande var att han KÖRDE BIL. VAAAA??? Jag blev rädd och tänkte han vill inte jag möta på vägen.

1 mil senare och ca 30 min på cykeln så skulle jag bli fastspänd för att göra ett nytt styrketest. De spänner fast en så man verkligen sitter fast. Hela överkroppen är fastspänd, första gången tänkte jag varför ska man behöva detta? Men det behövs, man ska sparka benet och ta i allt vad man har och när man gör det behöver man verkligen sitta fast. Låter kanske helt knas men svårt att förklara.
Testet gick tillslut bra att göra efter lite knas. Det var bara en "spark" som på något sätt inte kom med, men gjorde inte så mycket för testet. Var fortfarande lite starkare i vänster än i höger men det var inte alls så stor skillnad som innan. Den totala skillnaden nu på både styrkan och uthålligheten är 7 % och det var tydligen ok. Men känner ingen större skillnad nu som jag gjorde innan. Så på torsdag ska jag till läkaren och utvärdera och det hoppas jag går bra.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0