Lucka 9, julbak

I dag är det den andra advent och jag har fikat lite med en lussebulle och lite pepparkakor och Cola (blev ingen röd saft). Nästa söndag så är planerna att jag vid denna tid har ätit egna lussebullar. Nästa lördag är nämligen mina planer att jag ska baka lussekatter. Det är mycket godare att baka de själva än att köpa de i affären och eftersom mamma och pappa ska ha glöggfika nästa söndag så ska jag baka lussekatter på lördagen. 

I år kan jag inte heller baka något pepparkakshus, har ingenstans att ställa det. Tror inte riktigt vågar ställa det på tv-bänken risken att Lukas skulle smaka är lite stor. Lite trist att inte baka pepparkakshus men okey då. Kanske ska slå till att laga pepparkakor en kväll istället, kanske imorgon. Hmm men är inte så avancerad att jag gör egen deg, utan det blir att köpa Annas pepparkaksdeg och sen "bara" grädda egna gubbar och så dekorera de fint. Så det blir lite julbak i år också. När man börjar julbaka då känner man julen komma :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0