Lucka 24, julafton och traditioner

Vänta vänta på kusinerna ska komma, lägga in paket under trappan, serveras lite glögg och så äntligen få äta julbord. Sen Kalle Anka och alla sover utom vi barn, nu räknas jag fortfarande som barn eftersom jag inte sover.  

I år fick vi rotera lite på platserna kring julbordet men alla sitter nästan på samma platser. Mange sa -Va ska jag sitta på barnkanten? Men när den yngsta är 20 år så har vi ingen barnsida längre, det var när vi var små. Så nu är alla stora barn. 

Diskussionen kommer säkert komma upp när ska klapparna delas ut, innan eller efter gröten. Tror det blir efter gröten innan mandelmusslorna.

För att klara en jul hos Winnerstam/Bjunö släkten bör man tänka på några små saker.
* Innan man får äta av gröten så måste man rimma. (Ska komma på ett icke nödrim iår. Nja för jag har ett rim, eller även om jag har snott det från en av Gert fylkings fredagsfräckisar men den handlar om julen.)
* Winnerstams släkten har den värsta humorn, iaf enligt Pysen, men vi gillar henne ändå.
* Alla över 30 sover alltid under Kalle Anka och de skickar upp "barnen" där uppe för att se på Kalle Anka.
* Rimma gärna på paketen, helt ok med nödrim.
* Är du orolig att du inte ska få paket, köp ett själv och slå in och skriv GOD JUL ...... önska Tomten.

Och självklart undrar jag hur många paket som kommer vara från tomten i år. Jag vet 2 redan....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0