Lucka 23, spagetti och köttfärssås

Kvällen innan julafton. Det är kvällen som det rimmas på, de sista paketen slås in och till middag blir det så klart spagetti och köttfärsås.  

Det där med köttfärssås började för en massa massa år sen när min farbrors familj kom upp hit (innan de flyttade till Kyrkbyn). Det skulle lagas barnvänlig mat och något som gick ganska snabbt. Det blev spagetti och köttfärssås och på den vägen är det. Det har blivit en tradition och jag skulle inte kunna vara utan den, det tillhör liksom att man äter det på lillejulafton.

Nu ska jag snart gå ner och dricka kaffe med resten där nere och sen ska jag sätta mig med min skål med popcorn och försöka rimma lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0