Lucka 15, julgran

I dag var pappa och jag och köpte en julgran, Lukas var också med. Men det blev bara en utegran, ingen innegran. Det har snöat ute idag och va fint det blir sen när granen står på sin plats med ljus i, mysigt, då känns julen så mycket närmare.

När vi var mindre så hade vi gran inne också men vi slutade med det för vi började åka till fjällen över nyår. Då tyckte mamma och pappa att granen bara stod och barra när vi inte var hemma, så med det försvann gran inne hos oss. Men jag kan fortfarande minnas som det vore igår när man kom ner på julaftonsmorgon och tittade på den nyklädda granen.
Pappa brukade klä granen på kvällen den 23 när jag och min bror hade gått och lagt sig. När man sedan kom ner på morgonen på julafton så var granen klädd. Vet inte hur gammal jag var men har ett jätte starkt minne av detta. Jag gick ner sakta för trappan och efter ett av de första trappstegen så ser man ner in i vardagsrummet, där satte jag mig och titta på granan, den var så fin. Det är så jag vill ha det den 24 nu med egentligen men vet att det inte kommer vara så eftersom vi inte har gran inne. Men minnet är kvar och när jag går ner för trappan på julaftonsmorgon så kommer jag se granen ändå, även om den inte finns där på riktigt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0