Lucka 14, en julklapp jag minns

Jag har den bästa storebror man kan tänka sig. Visst vi har inte alltid dragit jämt och visst har vi haft våra duster, men trots detta är han den bästa bror man kan ha. När jag var ca 15 så flyttade han till Lund och har bott därnere sen dess, numera precis utanför Trelleborg. Tyvärr så tror jag att han blir kvar i Skåne också. Men jag ska snart få träffa honom. Han kommer hem till jul och sen så ska jag ner till honom över nyår och det var inte allt förlänge sen jag var där nere och hälsa på honom. Annars ses vi allt för sällan. Enn eller två gånger per år är för lite att se sin bror på. Men nu handlade det inte bara om detta, utan om jul också. 

Jag har alltid fått jätte fina presenter av hoom och genomtänkta. Lite gulligt är det ändå att han alltid ger mig en bok i julklapp bara för att han vill att jag ska läsa lite böcker. Men en av de presenter jag minns bäst är julen 1996 och jag fick en svart Nike T-shirt av honom och jag fick även en biljett till AIK-BARCELONA, han sa jag vet att du inte hejar på AIK men det är en bra match. Så klart hade han köpt en biljett till sig också. Vi hade jätte bra platser på långsidan och ganska långt ner, perfekt. Köpte man en Expressen så fick man ett sittunderlag på köpet så det är det som jag har kvar av matchen och en del minnen så klart.

image330

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0