Lucka 12, jultomten

Jag kommer inte ihåg när jag inte längre började tro på tomten eller varför. Men kan det vara så att det har med att göra att jag har en bror som är fyra år äldre än mig? Kanske jag vet inte. 

image326

Satt och åt lunch på förskolan idag med 3 barn de var 3, och 5 år gamla. Vi prata lite om vad de önskade sig i julklapp och de var lite olika. Hur får tomten reda på vad ni önskar er då? Jo de hade skrivit önskelistor och skickat till tomten och någon hade kryssat för i en leksakskatalog. Tror bara tomten vet vad de önskar sig.

Det var helt självklart för de att tomten skulle komma och den ena killen berättade -Jag har träffat tomten, han finns jag har till och med kramat honom. Flickan som är äldst av dem börjar berätta Vet ni vad som var konstigt. När jag var hos mormor och morfar innan då var mormor tomten. Nej tänker jag säg nu inte att tomten finns, jag orkar inte med någon dum förklaring nu. Men sen säger hon själv, men mormor var tomte för tomten kunde inte komma och hon var det för tomten skulle vara där bara. Men det gjorde ingenting för tomten hade redan lämnat paketen under granen. Ja så då gjorde det inget att mormor var tomte för riktiga tomten hade redan varit där och delat ut paket under granen. Ja de löste ju sig på bästa sätt själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0