Lucka 10, julpyssel

Julpyssel, julpyssel och mera julpyssel kan man ju tänka sig att det är på förskolor runt om kring i landet just nu. Barnen kommer hem med en massa pyssel som man inte riktigt vet vart man ska ha någonstans. Eller jag kan inte säga att det är så, för jag har inga egna barn som kommer hem till mig med pyssel men när man var liten så gjorde man väl det. Det var tomtar hit och tomtar hit. Visserligen kul nu för det är ändå ganska mycket av det julpynt som vi har uppe som är från min och min brors dagistid.

Vi har inte julpysslat överdrivet mycket på förskolan där jag är nu. Fast det börjar bli mer och mer nu, idag gjorde de jätte söta tomtar Har jag tur kan jag få in ett foto en dag. Vi gjorde de i trolldeg och imorgon ska de målas. Det som var så fint är att varje tomte har sin charm efter varje barn, jätte gulliga tomtar blev det. Barnen har också gjort jätte fina "grankoner" vet inte hur jag ska förklara de men de är gjorda som koner och några röda och några i guld. De är verkligen jätte fina tillsammans (ska försöka fixa foto). Barnen har målat de och har valt färg själva och sedan dekorerat de och de är jätte fina.

Imorgon blir tomtarna klara :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0