En bild säger mer än 1000 ord vad säger då 200 bilder?

Vet inte vart jag ska börja....Igår var vi med laget och fira Petra som fyller 20 år idag. Det var skitkul igår och de timmarna av detta dygn som var med också.

Jag var ute i god tid och hoppa in och duscha redan vid 16.40 och hur kommer det sig då att jag inte är klar till 18.15? När jag har lång tid på mig så blir jag alltid mycket mer stressad än vad jag är annars.
Höll på att glömma presenten också men som tur kom jag på den i sista stund.

Först var det lite klapp utdelning och så middag. Verkade som alla var riktigt hungriga för maten försvann fort från bordet. Det konstaterades att det är nog bra om man börjar med vanlig dricka och går in på lite tyngre saker efter maten, man skulle ju palla hela kvällen.

Efter middagen blev det bål och så började kortspelandet. Kärt barn har många namn brukar man ju säga. Kan man kalla detta spel också, en del kallar det ölspelet en del, kungen ja det finns säkert lika många namn på det som regler. Det hela går egentligen kort och gott ut på att man ska få i sig en del att dricka. Kan säga att den fjärde kungen är minst eftertraktad. För varje kung som kommer upp så ska man hälla i en klunk i ett glas av det man har i glaset, vilket var i vårat fall en tillbringare. Under andra omgången drog jag nitlotten att dra sista kungen. Blandningen av xider, bål, smirnoff och mer xider var nja inte det värsta jag druckit för det smaka ändå ganska gott. Men det var ganska mycket man skulle dricka.

Från att varit 45 min kvar tills vi skulle gå till bussen var det helt plötsligt 3 min till vi var tvungna att gå. Ojoj alla fick bråttom. Men vi hann till bussen och där sjöng vi jätte fint för födelsedagsbarnet. Där träffade vi två killar som Petra tydligen visste vem den ena var, gått på Tibble. Det hela slutade med att de följde med oss dit vi skulle.

Väl inne på stället inne i stan så blev det party party. Strax efter 12-slaget hade Petras party crew fixat så de spelade Ja må on leva.


När det vara dags för drinkar så blev det drinkar tillslut, även fast ingen hade namn på drinken men party Crew hade koll. Tur att hon var med för hon fixa så jag kunde få min favorit också, piggelin eller Päronsplit som jag brukar kalla den, som tydligen heter P2 eller nått.


Vi bestämde oss för att dra vidare till något mera ställe. Ja vi hade ju inte betalat för att komma in på första stället så ett inträde skulle man kunna betala. Men när vi kommer fram så börjar några banga och är mer sugna på Donken. Det sluta på Donken för allihopa istället för att vakten var jätte otrevlig och där ville vi då inte gå in. Orkar inte gå in på detaljer här men vakten var helt sajko, men vi fick faktiskt rätt ändå och killen som han tvångt skulle neka fick komma in. Han skulle träffa någon därinne och gick in och vi andra drog till Donken innan vi gick till tunnelbanan för att dra oss hemåt.


En super najs kväll kan man kort sammanfatta det. Och så mycket bilder som finns, ojoj. Jag hade över 120 st och då har jag inte fått från Petra ännu eller från Chippen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0