Inspererad av en 11 åring

Häromdagen (tis) var jag ute och lira med en kille som är 11 år. Vi skulle gå en fadderrunda. Efter något hål säger jag till honom att det är lika nyttigt för mig att gå med dig som det är för dig att spela med mig. Egentligen kanske denna runda var mer nyttig för mig. Jag kände igen mig i honom på så många sätt. Att bli riktigt förbannad så nästan tårarna rann, ja så kan jag också bli. Även om jag inte blir det längre på golfbanan, men finns andra tillfällen då jag kan bli det.

Kan inte förklara vad det var som fick mig att verkligen fundera men något var det med denna runda. Rundan var otroligt nyttig för mitt psyke. Kunde se så mycket som jag verkligen jobbade på förra säsongen och se att ja det kan ge reslutat. Det var en insperation att jobba vidare med detta, kan inte säga vad det var men något var det som fick mig att tänka så mycket klarare. Denna runda var otroliigt nyttig för mig och kände hur jag växte som människa när jag var klar efter rundan. Det fanns så mycket som jag kan (och kommer att göra) ta med mig till basketen.
Man får bli arg och det måste man få, men man får inte låta det påverka spelet för långe, då måste man kunna släppa det och gå vidare. Men visst det där visste jag redan. Men då fick jag se det med så andra ögon, jag blev verkligen insperarad av denna lilla killen. Denna runda gick det inte så bra för honom men blev så glad för hans skull dagen efter (igår) när han kommer in efter 9 hå l och har skrapat ihop 19 p. Nu har han fått sitt officiella hcp, stort GRATTTIS RIMBO! ja och vi som gjorde en deal så nu är det bara för mig att leta fram grodan där hemma.

image83
Träning ger fördighet!
GRATTIS killen!

Kommentarer
Postat av: Lia

Och guuu vad jag inte kommer på nåt fyndigt att skriva här, så det får helt enkelt bli nåt i stil med; Det gäller även andra saker man får bli arg på men man ska inte vara det för länge för då kan man inte släppa det och det påverkar ens vardag... Nu vet jag inte om du fattar vad jag menar men om du inte gör det så ska jag förklara någon gång.
Puss puss på dig

2007-08-21 @ 18:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0