En helt vanlig vilodag eller???

Onsdagen beståd av allt från tårar till en massa skratt.
Satt i min ensamhet och kollade på friidrotts VM. Har just sett Susanna Kallur springa i mål i 100 m häck finalen, att hon kom fyra var det väl ingen som missa. Hon hade som mål att springa det fortaste hon gjort och det gjorde hon mer kan man väl inte göra. Så nära men ändå så långt ifrån. 

Just i denna stund så kommer ett mess till telefonen. Messet är från en vän och egentligen stod där inget som gjort mig ledsen. Men nu känslorna fram, tåren bara rann ner för kinden. Vill inte känna såhär egentligen bara jobbigt men gör det ändå. Det var inte svaret det var fel på det var fint, det var det jag skrev som kom så plötsligt på mig. Jag känner såhär fast jag vet inte om jag orkar göra det. Men nu har jag lagt ner, ska sparka över bollen på andra sidan nu och kommer den tillbaka så gör det det annars kanske ska inse att den inte gör det. Jag kan bara önska att bollen ändå på ett sätt kommer tillbaka, behöver inte var med en jätte fart men bara att den kommer tillbaka.

På kvällen var jag på middag hos en kompis och efter det åkte jag vidare till en annan kompis. Vi skulle ut och lira golf på torsdagen så skulle slafa där. Ibland är det skönt att komma bort hemmifrån. Jag behövde detta, komma ifrån datorn, komma ifrån det där på datorn, komma ifrån tankarna.

Onsdagen slutade i skratt och det var precis vad jag behövde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0