Vaderna värker, torska i bowling men vilken underbar dag ändå!

Vilken underbar dag jag har haft idag. Jag känner mig verkligen lycklig nu, även om mina vader värker som bara den. Ajaj kan inte gå ibland utan att de värker. Inte träningsvärk men de känns som om de är stenhårda.... Ska nog fixa lite massage på de snart.

Dagen började med att jag tog en uppfriskande cyckel tur till norskolan där jag har vfu (verksamhetsförlagdutbildning). Det gick mycket fortare att cykla dit än vad jag först trodde så det var nice, slapp stressa. Kom i god tid utan att ens behöva skynda mig. Var på skolan till vid halv 3.

Skulle möta en gammal kompis i Centrum kl 15.00 och vi gick och tog en fika. Dags att uppdatera lite vad som hänt sedan vi senast sågs, vilket säkert var ett år sen. Vi pratade och pratade och tiden den gick... Tiden går fort när man har trevligt, ibland för fort.....Så ringer Lia, vi skulle ut och promenera och jag inser att klockan är mycket oj redan kvart i 5 och jag som skulle ut med Lukas och ge honom mat också. Jag är hemma innom en halvtimme. Lia kommer och jag har precis hunnit ge Lukas mat och vi tar med honom ut och går. En underbar promenix, tyckte nog Lukas också, vi mötte en massa hundar. Lukas är världens fånigaste och han ska lägga sig ner och hälsa på de flesta hundar vi möter och de flesta var mindre än honom. Men så fort de ger ifrån sig ett litet voff eller morr så springer han därifrån. 

En timme senare är vi hemma och slår oss ner i soffan och även nu rinner tiden iväg. Vi bestämmer oss för att gå på bio på kvällen. VArför ska då alla biofilmer börja så sent, det blev bowling istället. Jag som hade lovat pappa att laga ungspannkaka till honom.  Slår en pling och kollar när han hade tänkt att komma hem, inte på ett tag....Men eftersom vi hade tagit ut Lukas på en långpromenad så var han glad och han skulle köpa något på väg hem.
Min middag slutade på Mc Donalds och det som inte ens är gott...Men idag var det ändå lite gott.

Promenad till bowlingen, där åker jag på spö av Lia med ca 30 p. Jag var vekligen inge bra och Lia var duktig. Men efter lite matematik på vägen till bilen räknade Lia ut att jag hade 6 stikes Lia bara 5,  lika många spärrar, lika många i rännan, lika många 1 or men det hon vann över mig var att hon hade nästan dubbelt så många 8 och 9 som jag hade.... Men jag tar en torsk i bowling mot dig, hahha det var faktiskt över 2 år sen sen sist tror jag.

Så man skulle kunna sammanfatta denna dag att den var fylld av gamla minnen och nya minnen. Avslutade dessutom dagen med att skriva ett långt mail till en gamal vän i USA som jag inte sett eller hört av från efter gymnasiet. Fick hennes mail förra veckan så skrev ett mail och fick svar tillbaka så nu var det dags att berätta vad som hänt i mitt liv de 5 senaste åren. Kan ju inte blivit så långt, men trot eller ej det blev en del.

Nu är det dags att fixa vaderna! Ser fram emot de...undrar om mina vader gör de me?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0