Ett Stockholmsderby, men inget lag att heja på.

Innan matchen idag satt jag och pratade med en kompis via msn. Hon sa, Jag är så avundsjuk på dig. Ja för att jag skulle få gå och se matchen och denna match skulle vi inte stå i stånd och sälja utan gå omkring på läktaren. Det ända jag kunde ha till svar egentligen hoppas det blir 0-0. Ville varken att AIK eller Hammarby skulle vinna. Men så på vägen in kom jag fram till att om ett av lagen ska vinna få det väl bli Hammarby, känner nämligen fler AIKare som skulle kunna vara kul att få påpeka det för.

Hejar varken på  AIK eller Hammarby men kan inget annat än säga att det var stämning på Råsunda idag. Gick runt med en stor bricka på magen full med öl. Den var tung och skulle inte förvåna mig om jag har träningsvärk i ryggen imorgon. När man sen dessutom fyller brickan med 15 öl vart den inte lättare. Från början gick vi runt lite och var uppe på långsidan och gick men det gick väl halv bra, sen en sväng bort till Hammarbyklacken men sen var det dags att fylla på lagret. Efter denna gång kom vi inte längre än till AIK klacken. Där fastnade jag resten av matchen. Gick några rundor för att fylla på mer öl och så tillbaka till klacken. 

Och av ca 30 000 i publiken lyckas jag träffa 2 stycken jag känner, hur stor var den chansen. Visste visserligen att Mickis skulle stå på norra nedre men trodde aldrig att jag skulle träffa henne där ändå. Det var ändå rätt mycket folk där. 

En tanke som slog mig när jag stod där och såg glad ut var att det var hel del som var riktigt jäkla packade. Hur kul är det att gå på fotboll när man är så tankad att man knappt kan gå?

Det kommer snart ett nytt Stockholmsderby, den 28 Maj blir det kul. Då spelar Djurgården-AIK på Råsunda. Kanske ska vi sälja då med annars ska jag försöka att vara där ändå. Men ska vi gå omkring då kommer jag inte att välja att gå till norra nej tack. Då kan jag med glädje ta några extra steg bort till Södra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0